Технологія особистісно зорієнтованого навчання
- Розвиток і саморозвиток особистості виходячи із його індивідуального досвіду, здібностей, інтересів.
- Головні ідеї:
- розвиток пізнавальних збібностей;
- максимальне розкриття індивідуальності;
- перевага навчання;
- навчання - суто індивідуальна діяльність кожного;
- головна увага - суб'єктивному досвіду.
- навчальний матеріал повинен бути варіативний;
- активне стимулювання учня до саморозвитку
- навчання має виявляти субєктивний досвід учня.
- у центрі навчання - учень;
- навчання як процес;
- співробітництво та взаємодопомога;
- колективна та індивідуальна діяльність;
- гнучкість.
- орієнтація (мотивація, орієнтування в темі, опора на досвід);
- цілепокладання (рефлексія - що і для чого);
- проектування (складання плану дій);
- організація виконання плану (вибір завдань та способів рішення);
- контроль і оцінення (самоконтроль і взаємоконтроль).
- використання проблемних творчих завдань;
- застосування завдань, що дозволяють учневі самому обирати форму навчання;
- створення позитивного емоційного настрою;
- повідомлення теми й організації моментів навчальної діяльності;
- обговорення що зроблено і що можна зробити.
Технологія інтерактивного навчання
1.Інтерактивне навчання - створення комфортних умов навчання2. Суть навчання:
- співнавчання;
- взаємонавчання;
- навчання у співпраці;
- рольові ігри;
- моделювання життєвих ситуацій;
- аналіз ситуації.
- кооперативне навчання;
- обговорення дискусійних питань;
- ситуативне навчання.
- превентивні (тренінги, консультації);
- імітації ( інтелектуальні ділові ігри, диспути);
- неімітаційні акції (лекція, практикум,конференція)
Кооперативне навчання
1. Навчання у малих групах, основна відподільність за пізнавальний процес лежить на самих учнях,2. Підготовка навчального матеріалу:
- вибір текстів додаткової літератури;
- розподіл навчального матеріалу на одиниці засвоєння;
- розробка цільових завдань.
- чути і слухати партнера;
- знаходження інформації;
- лист індивідуального контролю.
- кожен опрацьовує свій матеріал;
- обмін знань з партнерами;
- усвідомлення інформації.
Проектне навчання
1. Використання, розвиток та збагачення власного досвіду учнів.2. Проект - сукупність ідей, текстів, документів для створення реального обєкта, предмета, практичного продукту.
3. Організація проекту:
- визначення теми і мети;
- формування проблеми;
- гіпотези її розв'язання.
- визначення джерел інформації;
- опис бажаних кінцевих результатів;
- розподіл завдань.
- збір необхідної інформації;
- аналіз зібраної інформації;
- висновки та пропозиції.
за метою
- дослідницькі;
- творчі;
- інформаційні;
- практично-зорієнтовані.
- корткотермінові (1-2 уроки);
- середньої тривалості (від тижня до місяця);
- довготривалі (1-2 місяці).
Методика проведення рефлексії на уроці
включає такі стани:
1. Зупинка дорефлексійної діяльності.
Всяка попередня діяльність має бути завершена чи призупинена. Якщо виникли
труднощі в розв’язанні проблеми, то після рефлексії її розв’язання може бути
продовжене.
2. Відновлення послідовності виконаних
дій. Усно чи письмово відтворюється все,
що зроблено, в тому числі і те, що на перший погляд здається дріб’язковим.
3. Вивчення відтвореної послідовності
дій з точки зору її ефективності, продуктивності, відповідності поставленим
завданням. Параметри для аналізу рефлексійного матеріалу вибираються із
запропонованих учителем.
4. Виявлення і формулювання результатів
рефлексії. Таких результатів може бути виявлено кілька видів:
-
предметна продуктивна діяльність – ідеї,
пропозиції, закономірності, відповіді на запитання тощо;
-
способи, які використовувались чи
створювались в ході діяльності;
-
гіпотези щодо майбутньої діяльності.
Технологія проведення рефлексії підсумкового етапу
На першій стадії:
Ø
використовуйте відкриті запитаня як?
чому? що?
Ø
виражайте почуття
Ø
наполягайте на описовому, а не
оціночному характері коментарів
Ø
говоріть про зроблене, а не про те, що
могло бути зроблено
На другій
стадії:
Ø
запитуйте про причини: чому? як? хто?
Ø
вникніть у відповідь. Чому цього немає?
Що було б, якщо?
Ø
шукайте альтернативні теорії. Чи є інша
можливість?
Ø
підберіть інші приклади. Де ще
відбувалося щось подібне?
Ø
наведіть думки незалежних експертів.
На третій
стадії:
домагайтеся, щоб учні взяли на себе зобов’язання щодо подальших дій
Оцінювання учнем власної участі в роботі малої групи
(один із варіантів)
Прізвище, ім’я.
Оцініть себе по кожному з
визначених напрямів від 0 до 2 балів.
1. Ви брали активну участь у
роботі групи____________
2. Ви вносили вдалі
пропозиції, які врахувала група_______________
3. Ви надавали підтримку
іншим членам групи, заохочували їх до роботи___________
4. Ви висунули цілком нову
ідею, що сподобалась іншим_____________
5. Ви вдало узагальнювали
думки інших і просували роботу групи вперед____________
6. Ви доповідали класу про
результати групової роботи___________
Всього балів _____________
Вихід з "рольової гри"
-
Як ви себе почували в тій чи іншій ролі?
-
Що подобалось під час гри, а що – ні?
-
Чи бували ви самі в подібній ситуації?
-
Чи була вирішена проблема? Чому? Як вона була вирішена?
-
Яку іншу лінію поведінки можна було б вибрати?
-
Чи доводилося вам потрапляти в подібну ситуацію?
-
Яким чином цей досвід може вплинути на ваше подальше
життя?
Таким чином, формулювання
результатів вчителем під час проектування уроку є обов’язковою і важливою
процедурою. Однак досягти результатів у інтерактивній моделі ми можемо тільки
залучивши учнів до діяльності. Отже, вони теж повинні розуміти, для чого вони
прийшли на Ваш урок, до чого їм треба прагнути і як будуть перевірятись їхні
досягнення. Еталонною є ситуація, коли після уроку учень не тільки знає,
розуміє чого він досяг, а й чого він хотів би, мав би досягти на наступному
уроці з предмета, чого він взагалі хоче від Вас і Вашого курсу для свого життя.
Чи отримував я таку інформацію
раніше?
-
Чого стосується ця інформація? Що я можу з нею зробити?
-
Чи можна вважати, що це те саме, з чим я мав справу вчора
чи минулого місяця?
Літературна географія
Активні методи навчання
Інтерактивне навчання
Комментариев нет:
Отправить комментарий